Doamnelor şi domnilor stimaţi tovarăşi oameni buni de la oraşe şi sate, examenul antigen prostatic specific (PSA) clasic are o acurateţe de numai 705 în diagnosticarea cancerului de prostată. Asta înseamnă că aproape o treime dintre cei diagnosticaţi sunt supuşi inutil biopsiilor. Pentru a limita acest număr, cercetătorii de la Institutul de Cancer Dana-Farber au creat un test care creşte acurateţea examenului PS la peste 90%. Sunt necesare studii suplimentare înainte ca acest test să fie folosit pe scară largă.
În prezent, există alternative naturale şi mai puţin costisitoare ale statinelor. Cercetătorii de la Universitatea din Pennsylvania au observat că în cazul persoanelor care au luat 1.800 mg dintr-un supliment pe bază de drojdie de orez roşu, de 2 ori pe zi, timp de 6 luni, nivelul colesterolului rău a scăzut cu 21 de procente. Cam acelaşi efect se obţine şi după administrarea unor statine, însă în acest caz nu există şi efectele negative pe care statinele le pot avea asupra muşchilor. Dacă vrei să încerci şi această alternativă discută mai întâi cu medicul tău şi vezi ce astfel de suplimente te sfătuieşte să iei.
Potrivit unui studiu efectuat de specialiştii de la Harvard School of Public Health, consumul de produse din făină integrală poate diminua riscul creşterii presiunii arteriale. Explicaţia: ele conţin fibre ce reduc deteriorarea arterelor şi previn apariţia hipertensiunii. Alimentele bogate în fibre sunt, de asemenea mai bune decât suplimentele alimentare, întrucât conţin mai mulţi nutrienţi benefici pentru sânge. Efectul fibrelor este sporit de antioxidanţii, vitaminele şi mineralele dintr-un aliment, în special de potasiu.
Ceaiul continuă să ne surprindă cu proprietăţile sale benefice. Ultima noutate ceaiul verde poate încetini evoluţia cancerului de prostată- asta susţin cercetătorii americani. În cadrul studiului pacienţilor cu cancer de prostată li s-a administrat într-un medicament făcut în mare parte din catehinele ce se găsesc în ceaiul verde. După 5 săptămâni, ei prezentau mai puţine molecule care favorizează evoluţia bolii. Explicaţia specialiştilor. Catehinele împiedică reproducerea acelor molecule dăunătoare de către ADN. Sunt necesare studii suplimentare pentru a se determina dacă şi consumul de ceai are beneficii similare.
Uite încă un motiv pentru care ar trebui să evitaţi alimentele procesate. Consumul de carbohidraţi rafinaţi îţi poate rigidiza arterele. Cercetătorii israelieni au observat că atunci când persoanele supraponderale au mâncat fulgi de porumb, săraci în fibre, arterele lor şi-au pierdut elasticitatea pentru aproximativ 2 ore, spre deosebire de arterele celor care nu au mâncat nimic sau au consumat cereale bogate în fibre. Alimentele cu indice glicemic mare pot deteriora interiorul vaselor sangvine, ducând la arteroscleroză spune autorul studiului, dr.Michael Schechter.
Un studiu efectuat de cercetătorii Universităţii Stanford a arătat faptul că orice oră de somn în plus te ajută să îţi sporeşti viteza şi forţa în timpul competiţiilor şi să îţi îmbunătăţeşti reflexele. Jucătorii de tenis care au dormit 10 ore pe noapte timp de o lună şi jumătate au observat o îmbunătăţire a condiţiei lor fizice şi a rezultatelor obţinute pe teren- inclusiv o creştere cu 8 procente a vitezei de sprint. Studiile efectuate anterior arătaseră că orele de somn în plus le sunt benefice înotătorilor, atleţilor, baschetbaliştilor şi fotbaliştilor. Dacă vrei să obţii performanţe, consideră somnul o parte a antrenamentului.
Exerciţiile fizice matinale pot fi riscante dacă eşti hipertensiv sau ai alte probleme cu inima. Dimineaţa arterele nu se dilată suficient pentru a face faţă unui flux sangvin mai mare- în special în cazul persoanelor care încep un antrenament de fitness. Asta ar putea determina apariţia unui blocaj la nivelul arterelor sunt de părere cercetătorii britanici. Studiile ulterioare vor arăta dacă exerciţiile fizice făcute în mod regulat ajută la dilatarea vaselor de sânge.
Vă urăm o săptămână fără crize. Orice asemănare cu realitatea poate fi adevărată.
Dr Sorin Nichita
Email sonichita2000@yahoo.com